تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد
سرخط خبرها

واکسیناسیون کامل کادر درمان کرونا در مشهد | اولویت بعدی واکسیناسیون کادر درمان غیرکرونایی

  • کد خبر: ۶۲۸۸۲
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
واکسیناسیون کامل کادر درمان کرونا در مشهد | اولویت بعدی واکسیناسیون کادر درمان غیرکرونایی
طبق گفته متولیان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، حدود ۸ درصد واکسن‌های وارداتی به کشور به خراسان‌رضوی تعلق می‌گیرد.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ به‌گفته معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، همه کادر درمان در خط مقدم مقابله با ویروس کووید ۱۹ در بیمارستان‌های کرونایی مشهد و همه افرادی که در مراکز ۱۶ ساعته کرونا فعالیت می‌کنند، در مرحله نخست تزریق واکسن به بخش بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، واکسن دریافت کرده‌اند.

به‌گزارش خبرنگار ما، به‌تازگی پنجمین محموله واکسن کرونا از مبدأ روسیه وارد فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) شده که شامل صدهزار دوز واکسن اسپوتنیک‌وی ساخت کشور روسیه است و با احتساب این محموله جدید، مجموع واکسن‌های کرونای واردشده از کشور روسیه به ۵۲۰ هزار دوز رسیده است. طبق گفته متولیان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، حدود ۸ درصد واکسن‌های وارداتی به کشور به خراسان‌رضوی تعلق می‌گیرد.


واکسیناسیون کادر درمان بیمارستان‌های غیرکرونایی در گام بعد

مهدی قلیان، معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد درباره آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا به کادر درمان و دیگر گروه‌های متقاضی دریافت واکسن، گفت: تا کنون ۱۰ هزار دوز واکسن به کادر درمان و کارکنان بهداشت‌ودرمان تزریق شده است. وی ادامه داد: کادر درمان در بیمارستان‌های غیرکرونایی و رده‌های شغلی دیگر نیز در گام بعدی دریافت واکسن قرار دارند.

وی تصریح کرد: در روز‌های آینده احتمال دریافت سهمیه برای نظام‌پزشکی وجود دارد، اما هنوز اطلاعات دقیق آن و میزان دوز دریافتی مشخص نیست. معاون دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با اشاره به اینکه هم‌اکنون تزریق واکسن به بیماران خاص در حال انجام است، بیان کرد: واکسن سینوفارم برای افراد دارای بیماری‌های خاص تهیه شده و فرایند تزریق آن در دست اجراست، اما متأسفانه این افراد کمتر از انتظار به مراکز تزریق واکسن مراجعه می‌کنند و همین موضوع، روند تزریق واکسن را با کندی روبه‌رو کرده است.

وی درباره تزریق واکسن به پاکبانان کلان‌شهر مشهد گفت: تا کنون فقط شهر مشهد و شیراز در کشور واکسن کرونا به پاکبانان تزریق کرده‌اند؛ دستورالعمل تزریق واکسن به پاکبانان اصلاح شده است و فقط افرادی که مسئول جمع‌آوری زباله‌های عفونی هستند، در فهرست دریافت واکسن قرار می‌گیرند؛ پیرو این دستورالعمل اصلاحی ۷۰۰ دوز واکسن به پاکبانان مشهد تزریق شده است.


تب‌سنجی ۱۸هزار مسافرخارجی در نوروز

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان نیز با بیان اینکه ۱۷هزارو۹۸۴مسافرخارجی در تعطیلات نوروز امسال در ورودی‌های این استان تب‌سنجی و از نظر سلامت پایش شدند، گفت: این تعداد مسافر خارجی در اجرای طرح «مراقبت بهداشتی از مسافران مشکوک مبتلا به کرونا در مبادی مرزی» از بیست‌وپنجم اسفند تا سیزدهم فروردین تب‌سنجی و پایش سلامت شدند. غلامرضا صیادی افزود: این طرح تا پایان اردیبهشت امسال ادامه دارد.


افزایش سه‌برابری بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های مشهد

عضو کمیته مبارزه با کرونای خراسان‌رضوی نیز گفت: سفر‌های نوروزی تعداد بیماران کرونایی بستری در بخش‌های کووید عفونی را ۳برابر افزایش داده است.
رزیتا خداشاهی افزود: وضعیت بخش‌های کووید عفونی بیمارستان‌های مشهد در روز‌های نخست امسال نسبت به روز‌های پایانی پارسال بدتر شده است و بیشتر شامل گروه‌های سنی جوان و میان‌سال می‌شود.
وی تأکید کرد: از میان بستری‌ها نیمی از آنان زائران نوروزی و مشهدی‌هایی هستند که از سفر نوروز بازگشته‌اند و متأسفانه نمونه انگلیسی در بیشتر مبتلایان غالب بوده است.
همچنین بر اساس اعلام وزارت بهداشت، ۱۲۳ نفر دیگر از هم‌وطنانمان به‌علت ابتلا به کرونا جان باختند تا مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶۲هزارو۹۹۹نفر برسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->